Ebben a cikkben egy kiváló zsírtalanító és lerakódás eltávolító – tisztító szert mutatunk be. Minden üzemanyagtank-felújító készlet tartozéka nem véletlenül.
A képen egy 2006 -os gyártású és 4 évet állt robogó tartálya látható. A tanksapka levétele és a szintjelző műszer kiemelése előtt teljesen zárt állapotban ~1,5 méter távolságról lehetett a beposhadt benzin szagát érezni! Szétszerelését álarcban végeztük. A tanksapkán vékonyabb, inkább rozsdás lerakódás, míg a szintjeladó műszeren egybefüggő, ragacsos, gyantás réteg volt jellemző.
A tank belsején átlagosan 4 mm volt a ragacs rétegvastagsága! A kis térfogat ellenére az egész 946ml Marine Clean-t beöntöttük 1L forró víz kíséretével. A jeladót, tanksapkát visszatettük és elkezdtük a Motorkerékpár tankfelújító-készlet használati útmutatójában leírtak szerinti első fázist: zsírtalanítás.
A folyamat mozgatás, forgatás és 10 perc pihentetés állandó ismétlése. Tehát a jól lezárt tartályt legalább 5 percig folyamatosan mozgatni kell: körkörösen, jobbra – balra, ahogy kényelmes. Majd pihenő. Itt figyelni kell, hogy mindig más pozícióban helyezzük le a tartályt. Majd megint mozgatás és pihenő más poziban. A szer mindig más felülettel érintkezve, gyakorlatilag mindenhol dolgozzon! És néha célszerű szemre vételezni a belső felületet, hogy hol tartunk.
Ennél a tartálynál egy teljes napon keresztül történt a zsírtalanítás. Majd 18 órán keresztül forgattuk, ráztuk és pozícionáltuk. A Marine Clean™ teljesen besötétedett, sötétbarnává színeződött, megtette hatását. Ezzel szemben a tank belselye, a tanksapka és a szintjeladó műszer megtisztult.