Hatékony és kíméletes felülettisztítás; szódaszórás

Sokan kerülnek olyan helyzetbe, hogy a tisztítani kívánt alkatrészhez nincs, illetve kevés az alkalmazható technológia. Itt pont egy ilyen kényes kérdést jártunk körbe.

Vegyünk például egy elektromos berendezést, legyen ez a Generátor. A közel 28 év hűséges szolgálat után eljött a felújítás pillanata. A darabokra történő szétszerelés után megvizsgáltuk a részegységek állapotát, felmértük a cserére szoruló alkatrészeket. Hátra maradt a felülettisztítás. Hogyan tudunk tisztítani? Vizet, vegyszert nem volna helyes használni, a hagyományos homokszórás szóba sem jöhet. Mindenhol nem lehet alkalmazni másfelől túlságosan érdesítené / roncsolná a felület.

Esetleg üveggyönggyel szórni? Csak a spiáter-öntvény elemeket, mint ház, pajzs tudnánk, amely felület igen fényes lesz és lényegesen eltér a korhű "spiáter" árnyalattól. Persze van aki pont ilyet szeretne és ezért választja ezt a szemcsét. Maradt a sűrített levegővel történő kifúvás. Más megoldás?

Igen, létezik! A technológia neve finomszemcse szórás. Lényegét tekintve hasonló a homokfúváshoz, itt is sűrített levegővel mozgatjuk meg a szóróanyagot, de mindezt alacsony légnyomáson és jóval kisebb méretű szemcsével. Ezzel a korszerű felülettisztítási módszerrel érhető el a felületek sérülésmentes tisztítása!

A mi esetünkben szemügyre vettük a tisztítandó tárgyakat és felületeiket. Pontosabban mi az amit le kell tisztítani és miről. Minden esetben ez határozza meg a finomszemcse-technológiánál a tisztítás következő lépéseit. A diódasor és tekercs részen 0,6 bár szórási nyomással, 2,5 Moh keménységű szódabikarbónával tisztítottunk.

Generátor pajzsot úgy kívül, mint belül 1 bár nyomáson és az említett szódabikarbónával szórtuk. Végül kíváncsiságból (is) a feszültség szabályzó következett, hogy valóban olyan kíméletes technológia ez a felülettel. A szórási nyomáson és a szóróanyagon nem változtattunk!

Az elvégzett felülettisztítás eredményéről beszéljenek a képek….

2005 június 9
Üzemanyagtank felújítás

A felújítás tárgya egy 1972 -es FORD Escort Estate (kombi) üzemanyagtartálya. Az első szemrevételezés után forrasztási nyomokat találtunk körben az összeperemezésnél. Feltehetően felnyitották már és a tank szellőző - vezetéket cserélték. Ezt bizonyítja a vezeték körüli további forrasztás. A korához képest egyébként jó állapotú tank belsején nagyobb foltokban, az üzemanyag - beöntőcső teljes felületén jelentős korrózió volt […]

ELOLVASOM
2008 április 10
Tények a fék és hidraulika folyadékokról.

Három féle folyadékot különböztetünk meg: ásványi, szilikon és glikol bázisú. Előnyök-hátrányok, összehasonlításuk a következőkben olvasható. Ásványi folyadék (LHM):A Rolls Royce és Citroen (Liquide Hidraulique Mineral) bizonyos modelljeinél. Jellemzően ásványi alapú volt a folyadék - de létezett petróleum is -, melyet 3,5 mm átmérőjű csővezetékkel használtak az általános 3/16” (4,75 mm) átmérő helyett. Ez az ásványi […]

ELOLVASOM
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram