Kipufogó csonk festés, na de belülről?

Igen! A festékanyag kiváló, a mellékelt csőtoldatos szórófejjel a bevonatolás tökéletesen kivitelezhető. Újgenerásiós Eastwood kerámia alapú festékkel dolgoztunk.

A minőségéről jól ismert Eastwood aeroszol termékek pár hónapja új egységes arculatú csomagolással kerültek forgalomba. Ez egy adott termék keresésénél nem annyira előnyös - legyünk őszinték -, de a flakonon található képek azért segítenek. A "design" külsővel több új termék is megjelent.

Emlékeink szerint kallódott műhelyünkben valahol egy FORD OHC motor kipufogó csonkja és hőterelő lemezei, melyet most ennek vetettük alá úgy kívülről, mint belülről.

internal_2

Felülettisztítással kezdtünk, a csonk és acéllemez ASILIKOS® szemcsével, a hullámos alu-hőterelő Armex szódabikarbónával szórtuk.
FONTOS a felület jó előkészítése a bevonat feltapadásához! Az öntvényt és a lemezkét a Metal Prep rozsdakezelővel fújtuk meg, mely cink-foszfátos tartalma kiváló alapot biztosít. A megszáradás után jól látható ahogy fehéres porréteg ül ki a felületre, ezt bő vízzel le kell csak mosni. Aggodalomra semmi ok, a felületre felvit cinkréteg gondoskodik a további védelemről.

internal_3internal_4internal_6

A kerámia alapú Eastwood festékkel kezdtünk, a termékhez mellékelt csőtoldatos szórófejjel mélyre lehet benyúlni. Célszerű a csonk belsejében felgyülemlett festékanyagot szétfolyatni, kézbe véve a csonkot többször körbeforgatni….
Szűk 2 óra alatt tapinthatóan száraz a felület, jöhet a külső.

internal_7internal_8internal_9

"Factory Gray High Temp Coating Spray" előtte és utána. Fújás közben ügyeltünk a vékony és egyenletes rétegek felvitelére. Érdekes, hogy igen hamar szárad a felület, mely legalább 3 árnyalattal világosabb is lett. A felhasznált extrém hőálló - mint látszik -, még a régi csomagolású... és az új.

Végeredmények:

internal_12internal_19internal_20

2005 június 9
Üzemanyagtank felújítás

A felújítás tárgya egy 1972 -es FORD Escort Estate (kombi) üzemanyagtartálya. Az első szemrevételezés után forrasztási nyomokat találtunk körben az összeperemezésnél. Feltehetően felnyitották már és a tank szellőző - vezetéket cserélték. Ezt bizonyítja a vezeték körüli további forrasztás. A korához képest egyébként jó állapotú tank belsején nagyobb foltokban, az üzemanyag - beöntőcső teljes felületén jelentős korrózió volt […]

ELOLVASOM
2008 április 10
Tények a fék és hidraulika folyadékokról.

Három féle folyadékot különböztetünk meg: ásványi, szilikon és glikol bázisú. Előnyök-hátrányok, összehasonlításuk a következőkben olvasható. Ásványi folyadék (LHM):A Rolls Royce és Citroen (Liquide Hidraulique Mineral) bizonyos modelljeinél. Jellemzően ásványi alapú volt a folyadék - de létezett petróleum is -, melyet 3,5 mm átmérőjű csővezetékkel használtak az általános 3/16” (4,75 mm) átmérő helyett. Ez az ásványi […]

ELOLVASOM
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram