Kipufogó csonk festés na de belülről?

Igen! A festékanyag kiváló, a mellékelt csőtoldatos szórófejjel a bevonatolás tökéletesen kivitelezhető. Újgenerásiós Eastwood kerámia alapú festékkel dolgoztunk.

A minőségéről jól ismert Eastwood aeroszol termékek pár hónapja új egységes arculatú csomagolással kerültek forgalomba. Ez egy adott termék keresésénél nem annyira előnyös – legyünk őszinték -, de a flakonon található képek azért segítenek. A „design” külsővel több új termék is megjelent.

Emlékeink szerint kallódott műhelyünkben valahol egy FORD OHC motor kipufogó csonkja és hőterelő lemezei, melyet most ennek vetettük alá úgy kívülről, mint belülről.

internal_2

Felülettisztítással kezdtünk, a csonk és acéllemez ASILIKOS® szemcsével, a hullámos alu-hőterelő Armex szódabikarbónával szórtuk.
FONTOS a felület jó előkészítése a bevonat feltapadásához! Az öntvényt és a lemezkét a Metal Prep rozsdakezelővel fújtuk meg, mely cink-foszfátos tartalma kiváló alapot biztosít. A megszáradás után jól látható ahogy fehéres porréteg ül ki a felületre, ezt bő vízzel le kell csak mosni. Aggodalomra semmi ok, a felületre felvit cinkréteg gondoskodik a további védelemről.

internal_3internal_4internal_6

A kerámia alapú Eastwood festékkel kezdtünk, a termékhez mellékelt csőtoldatos szórófejjel mélyre lehet benyúlni. Célszerű a csonk belsejében felgyülemlett festékanyagot szétfolyatni, kézbe véve a csonkot többször körbeforgatni….
Szűk 2 óra alatt tapinthatóan száraz a felület, jöhet a külső.

internal_7internal_8internal_9

„Factory Gray High Temp Coating Spray” előtte és utána. Fújás közben ügyeltünk a vékony és egyenletes rétegek felvitelére. Érdekes, hogy igen hamar szárad a felület, mely legalább 3 árnyalattal világosabb is lett. A felhasznált extrém hőálló – mint látszik -, még a régi csomagolású… és az új.

Végeredmények:

internal_12internal_19internal_20

Vélemény, hozzászólás?